Leonardo da Vinci láthatatlan festménye utalásokat rejthet a templomosok kincsével kapcsolatban

2017. február 25., szombat




Létezik egy festmény, mely csaknem teljesen láthatatlan volt korábban, mára azonban újra visszatért, és sikerült restaurálni is. Milyen titkokat árulhat el a mester életéről, és a templomos lovagok kincséről?

Leonardo da Vinci és a templomosok

Bár Leonardo da Vinci kétségtelenül leghíresebb alkotása a Mona Lisa, számtalan más festményt is készített, melyek legalább annyi tartalommal, és mögöttes jelentéssel rendelkeznek.

Mi több, egyesek azt állítják, nem is a Mona Lisában kellene keresnünk da Vinci a Szent Grálra, ésa templomosok kincsére vonatkozó rejtett utalásait, hanem a láthatatlan képben, mely Leonardo a "Háromkirályok imádása" nevű festményén lehet elbujtatva.

Eredetileg ez a festmény hosszú ideig ki sem volt állítva az elmúlt hat évben, és csak mostanában lett visszaállítva. Rengeteg restaurálást végeztek rajta.

Az összeesküvés elmélet hívők szeriont azonban nem - csak - restaurálás történt a hat év alatt, mert ez túl hosszú idő. Szerintük a kutatók, régészek, és szimbólumokkal foglalkozó szakemberek vizsgálták át tüzetesen a festményt, hátha kiderül pár dolog a templomosok kincsével kapcsolatban.

Leonardo da Vinci ugyanis feltételezhetően szabadkőműves volt, így belelátott olyan dolgokba, amikbe senki más. Éppen ezért sejtése lehetett arról, hogy annak idején a templomosok hová rejthették el a mérhetetlen vagyonukat.

Rejtett utalások egy mesés kincshez

A festmény múltjának megismerése és némi támpontot adhat nekünk. Leonardo a Firenzében található San Donato a Scopeto kolostor oltára számára készítette a festményt.

A műalkotást azonban 1482-ben félbehagyta. Ekkor költözött át a milánói udvarba. Később egy magángyűjteménybe került, majd a kolostorba az odaszánt kép helyett egy másik kép került.

Sokak szerint ez is eleve azért volt, mert a magángyűjtő meg volt róla győződve, hogy Leonardo utalásokat rejtett el a mesés kincshez.

A 246-szor 243 centiméteres Leonardo-festmény a 15. század egyik leggyakoribb témáját, a gyermek Jézus születését és a három napkeleti bölcs Betlehembe érkezését dolgozta fel.

Kortársaihoz képest azonban Leonardo újított is: a kép közepén levő Szűz Máriát és gyermekét számtalan alak, közöttük lovas harcosok veszik körbe, és a festményen építkezés és természeti táj is látható. Az addigra már teljesen megbarnult, "láthatatlan" képet 2011-ben kezdték el restaurálni.

Már akkor megindultak a szóbeszédek, hogy az egész talán azért van, hogy a rejtett utalásokat megtalálják a képen.

Leonardo szoros kapcsolatban állt egyes templomos társaságokkal, és szabadkőműves is volt. Rengeteg belső titkot tudott.

És ami még rejtélyesebbé teszi, egyes források szerint nem csak beavatták a titkaikba, de a köreikbe is fogadták. Ő is tudta, hol van elrejtve a templomosok busás vagyona, de mivel a körön belülinek számított, nem adhatta senki tudtára.

Rejtjelekkel "üzente" meg az utókor számára, hogy hol van, éppen azért, hogy csakis az arar érdemesek találhassák azt meg.

rejtély rejtélyek da vinci


Megtekintések száma: 42137





Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet